Fiat Ducato Camper  thumbnail

Fiat Ducato Camper

Published Oct 19, 24
7 min read


Het eiland staat ook vol met oude kannonen die hier zijn gezet tijdens de tweede wereldoorlog. Deze kannonnen zijn nooit gebruikt omdat de Duitsers nooit zover zijn gekomen - camper italië regels. Rond halftwee worden we afgezet bij de haven en hebben we nog een halfuur voor ons zelf. We lopen nog even snel terug naar de gevangenis voor een paar overzicht foto’s en besluiten ook nog even een kijkje binnen te nemen

Exact om 14.00u varen we weer terug richting de haven van Kaapstad (camper italië regels). Het weer is anders vergeleken met vanmorgen. Er hangt meer bewolking en de zee is minder stabiel. Gelukkig is het maar een halfuurtje. Terug op het Waterfront doen we wat boodschappen voor morgenochtend en gaan terug naar het hostel waar we wat surfen op het internet tot het tijd is om de stad in te gaan

We zijn er ruim op tijd en doen eerst nog even een drankje aan de bar voordat we aan tafel gaan - camper italië regels. We hebben een gezellige avond met heerlijk eten (ik zit aan een mixed grill van Krokodil, Kudu, Springbok en Struisvogel en Wendy aan een Struisvogel Steak) en live muziek

Onze laatste dag in Afrika. Nadat we onze tassen hebben ingepakt en hebben ontbeten werken we het blog bij (camper italië regels). We hangen achter de PC tot we om 13.00u worden opgehaald door de taxi die ons naar het vliegveld brengt. Na 354 dagen van huis te zijn geweest, 28 landen te hebben doorkruist, 187 verschillende overnachtingsplekken te hebben aangedaan en 50.748 km te hebben gereden is het nu dan toch echt over

Wat een raar gevoel was dat! Heel duidelijk meteen het gemis van Afrika (mede door het grijze weer) maar toch vooral heel fijn om weer ‘thuis’ te zijn. camper italië regels. Het duurde even voordat we uit het enorme vliegtuig van Emirates konden stappen en vervolgens nog een tijd voor we door de douane waren en onze tassen hadden, maar na dik een half uur liepen we dan eindelijk de ontvangsthal binnen

Camper Stalling



Nadat we iedereen uitgebreid gekust en geknuffeld hadden was het tijd om de ontvangsthal te verlaten. Wij dachten dat we naar huis zouden worden gebracht, maar niets was minder waar want hier bleef het niet bij. De familie had nog veel meer voor ons in petto! We gingen met zijn allen naar Zaandam, naar een een zaaltje die onze ouders speciaal voor ons afgehuurd hadden voor een WELKOM THUIS FEESTJE! Hier beleefden we een ontzettend gezellige middag en avond waar we onder het genot van een hapje en drankje door nog meer vrienden en familie met hun komst werden verrast.

2012 🇿🇦 vanuit Zuid-Afrika In de ochtend nemen we afscheid van Joris en Marthe - camper italië regels. Zij gaan op aanraden van hun campingbuurtjes, een Nederlands gezin, richting centraal Kalahari. We spreken af om contact te houden. Ian heeft gister geinformeerd naar een boottrip over de Okavanga Delta. Voor een gehele dag zouden we met minimaal 6 personen moeten gaan anders is het veel te duur

Helaas zijn wij de enige die graag een hele dag willen varen, dus gaat dit tripje niet door dat we voor morgen hadden gepland. Als alternatief kunnen we vanmiddag met zijn vieren en een kapitein over de delta varen - camper italië regels. Een soort van sunset cruise over de Okavanga Delta. Wij hadden graag een mokoro trip gedaan, maar met een mokoro kom je niet ver de Delta op

Dit is het vervoermiddel van de lokale en oorspronkelijke bewoners aan de Okavanga Delta. De prijs valt reuze mee voor deze sunset cruise dus doen we wat water bij de wijn en gaan gezellig met Ian en Rina mee. Morgen vertrekken Ian en Rina richting Zuid-Afrika en dan is dit een mooie afsluiter van een gezellige week.

Het boottripje is leuk en we spotten veel vogels maar geen andere dieren. Terug op de camping nodigen Ian en Rina ons mee uiteten - camper italië regels. Ze willen ons trakteren op een typisch gerecht afkomstig uit Durban genaamd Bunny Chow. Bunny Chow is stoofvlees met een currysauce geserveerd in een kwart uitgeholt brood en is erg lekker

Caravan Verkopen

Ian en ik zitten te praten over Dizzy en over de mogelijkheden om deze in Afrika achter te laten (camper italië regels). Het terug verschepen naar Nederland is erg duur en Dizzy is eigenlijk helemaal niet gemaakt om in Nederland te rijden. Erg duur in wegenbelasting en brandstof verbruik. Voor minder kunnen we Dizzy misschien invoeren in Zuid-Afrika? We mogen Dizzy stallen bij Ian en Rina op de boerderij!? Dat vinden zij geen probleem

Wij hadden gehoord dat Zuid-Afrika geen auto’s toelaat (importeert) waarvan het stuur aan de linkerkant zit. Ian is bereid het 1 en ander uit te zoeken... To be continued... We worden vroeg wakker en beginnen gelijk met de boel in te pakken. Ian en Rina komen dan ook uit bed en het eerste wat Ian tegen ons zegt is dat hij weet hoe we Dizzy in Afrika kunnen houden.

Hij kan Dizzy invoeren in Botswana en zo omzeilen we de malle regel van Zuid-Afrika - camper italië regels. Dat het stuur aan de rechterkant moet zitten, wil je een auto importeren. Zodra hij thuis is gaat hij het 1 en ander voor ons uitzoeken. Als we helemaal zijn ingepakt en klaar zijn voor vertrek komen de ouders van het Nederlandse gezin, die in een Nederlandse LR Defender rijden, even kijken bij ons auto en gedag zeggen

We geven een visitekaartje af zodat ze alles op het internet kunnen lezen en zien. Ze moeten dan wel even Google Translate gebruiken. We rijden naar het centrum van Maun om even boodschappen te doen bij de Choppies - camper italië regels. Daar nemen we afscheid van Ian en Rina. Het was een gezellige week

Bluey Camper



De weg is redelijk met af en toe een puthole (camper italië regels). We zien net op tijd een bord dat we weer worden gecontroleerd op vlees in de auto. We stoppen en Wendy haalt snel al het vlees uit de koelkast en verbergt deze in een tas onder haar stoel. Bij de controle wordt enkel in de koelkast gekeken en wij moeten weer op een mat ons voeten vegen

Bij het dorpje Etsha 13 slaan we een onverharde weg op. De onverharde weg veranderd naar een paar kilometer in een zanderig pad. Als we stil komen te staan zet ik Dizzy in zijn 4x4. Zodra ik de koppeling laat opkomen horen we een harde knal en vervolgens een hoop geratel.

Toch niet de versnellingsbak?! Wendy stapt uit en ik laat nogmaals voorzichtig de koppeling opkomen. Het geluid komt vanuit het achter differentieel (camper italië regels). NIET WEER?! Nu moeten we op dit zandpad de steekassen eruit halen om te kijken of deze niet zijn gebroken. Terwijl ik aan de gang ga komt er een ouder Spaans stel in een 4x4 aangereden die ook op weg zijn naar Guma Lagoon Camp

De steekassen vertonen geen schade dus ga ik verder met stap 2 het differentieel eruit halen. We staan al aardig diep in het zand en ik moet eerst een kubekemeter zand verzetten om onder de auto te komen. Ik verwijder eerst de achterste aandrijfas en begin dan aan het differentieel.

Het lijkt alsof iets blokkeert - camper italië regels. Als ik linksachter de steekas met een beetje kracht terug zet valt iets op zijn plaats en kan ik het differentieel eruit halen. We zien gelijk wat er aan de hand is. Het differentieel wordt op zijn plaats gehouden met 4 bouten. We zien dat 1 van die bouten 2 centimeter uitsteekt en dat het draad van deze bout beschadigd is

Camper Citroen

Dat was ook waarom ik het differentieel er in eerste instantie niet uit kreeg, pas nadat ik met de steekas iets terug heb moeten tikken. Dit is balen! Het begint inmiddels al te schemeren en we maken al plannen om op deze lokatie te moeten overnachten - camper italië regels. Dan komt er vanuit de richting van Guma Lagoon Camp een 4x4 pickup

Hij stelt zich voor als Qui - camper italië regels. We vertellen hem ons probleem en dat het misschien beter is om naar de geasfalteerde weg te worden gesleept aangezien zijn camping nog zo’n 12km verder ligt en de geasfalteerde weg maar 3km terug. De weg terug is ook niet zo zanderig als het punt waar we nu zijn gestrand

Latest Posts

Achat De Plantes De Bureau

Published Nov 14, 24
7 min read

Plantes En Hydroculture

Published Nov 06, 24
7 min read

Mur De Plantes Artificielles

Published Nov 05, 24
4 min read